برگزاری دوره آموزشی
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


برگزاری دوره آموزشی

 

برگزاری دوره آموزشی "جستجو و نجات کوهستان": 

 

انجمن پزشکی کوهستان ایران: همیشه در برنامه های کوهنوردی کمتر به مبحث نجات فکر می کنند و در مورد مسائل و مشکلات آن ارزیابی می نمایند. جستجو و نجات مبحثی نیست که تازه بوجود آمده باشد و از دیرباز وجود داشته است. معمولاً آنقدر که خود برنامه و اجرای آن حائز اهمیت بوده و متاسفانه به بخش نجات آن فکر نمی شود و اگر در حین اجرای برنامه اتفاق خاصی بیفتد آن وقت به فکر می افتند که چه کار باید کرد؟ چه امکاناتی داریم و چه امکاناتی نداریم و به چه تجهیزات فنی نیازمندیم؟ معمولاً هیچ ارزیابی در این خصوص انجام نمی شود یا اگر هم انجام شده باشد بسیار ارزیابی ضعیف و ناقصی بوده که اکثر نفرات از دانش فنی و تکنیک های تخصصی جستجو و نجات کم اطلاع هستند. ما باید به این نکته توجه نماییم که در خصوص آموزش تخصصی جستجو و نجات صحبت می کنیم و این کار باید یک کار سازماندهی شده و کاملاً تخصصی باشد و نیاز به پیش زمینه های بسیار قوی دارد.

معمولاً به ندرت در برنامه های کوهنوردی حادثه اتفاق می افتد و مثل اجرای برنامه ها تکرار نمی شود که فرد بتواند تجربه کافی در این خصوص را کسب نماید. می بایست در خصوص آموزش تکنیک های جستجو و نجات و اجرای آن زمان ویژه ای را اختصاص داد و موارد آن را بصورت تمرین و سناریو بصورت ویژه و با برنامه ریزی دقیق انجام داد.


با توجه به این اهمیت انجمن پزشکی کوهستان ایران در نظر دارد با همکاری موسسه آوای ارسباران دوره آموزشی "جستجو و نجات در کوهستان" را در تاریخ 7 و 8 دی ماه برگزار نماید.

 مراحل و سطح بندی جستجو و نجات:

خود امدادی و ابزار شناسی تخصصی، آشنایی با استانداردها، تجزیه و تحلیل ابزاری و مقایسه ابزاری، نجات های انفرادی، بالا بردن توانایی فکری، جسمی، تکنیکی و علمی ( توانایی فردی)، طراحی کیتهای نجات، کار تیم رسکیو و تایت روپ، نجات های تیمی، آشنایی کامل با تجهیزات فنی نجات تخصصی، کار گروهی، مسئولیت پذیری، آنالیز نجات، ارزیابی خطر ،کار در فضای بسته و تاریک، خلاقیت ها و ...

 

مشخصات دوره:

اقامت : در منطقه پلور
مهلت ثبت نام : یک هفته قبل از شروع دوره
هزینه دوره : 75/000 تومان
مدرک دوره :

مباحث آموزشی دوره کارآموزی جستجو و نجات:

ابزارشناسی نجات

گره

کارگاه

کارگاه فرود

تجزیه تحلیل ابزارها و کاربرد

ابزار شناسی لوازم فنی سنگنوردی، غار، برف و یخ

تست ابزارها

جستجو و نجات مقدماتی

کلیات سیلاب

لوازم مورد نیاز:

لوازم فنی شخصی: هارنس، کلاه کاسک شکلپروسیک، کارابین ساده و پیچ، تسمه نواری

لوازم فنی عمومی: طناب، تسمه کارگاه، قرقره فیکس، تی بلوک، راپ من، کارابین پیچ

جهت ثبت نام نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

هزینه دوره: 75 هزار تومان

 داوطلبان هزینه ثبت نام را بحساب بانک تجارت شعبه کاشف کد ۳۸۴ و شماره حساب ۳۸۴۱۸۶۳۷  و یا به شماره کارت 6273531050213384 بنام انجمن پزشکی کوهستان ایران واریز نمایند(ثبت نام کنندگان جهت قطعیت ثبت نام بعد از واریز مبلغ فوق شماره پیگیری آنرا به شماره همراه 09121910105 پیامک نمایند).     

علاقمندان در صورت شرکت گروهی در دوره با تعداد بیش از ۵ نفر از 10٪ تخفیف برخوردارند.

علاقمندان جهت شرکت در دوره مذکور با انجمن پزشکی کوهستان ایران  22633819 - 021 تماس حاصل نمایند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 24 آذر 1398



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.